BETINGELSER  OG VILKÅR

Priser og fraktbetingelser:                                                                                                                                                                                                                                                          Fri frakt over 199 kr. For privatpersoner tilkommer 49 kr i frakt og ekspedisjon på bestillinger under 199 kr. For bedrifter og organisasjoner tilkommer den faktiske portokostnaden bestillingen.

Betaling:
Betaling skjer ved hjelp av PayPal  direkte i nettbutikken ved bestilling. Organisasjoner med organisasjonsnummer kan betale med faktura. Ta i såfall kontakt med HLF (Hørselshemmedes Landsforbund) på tlf: 22 63 99 00 kl. 10-15 eller  e-post: hlf@hlf.no

Leveringstid:
Varene pakkes og sendes normalt neste virkedag. I tillegg kommer den tiden posten beregner for å levere til ditt bestemmelsessted.  Er du usikker kan du kontakte HLF (Hørselshemmedes Landsforbund) tlf:  22 63 99 00 kl. 10-15 eller e-post: hlf@hlf.no

Avtalt retur:
Ved enhver reklamasjon må du kontakte  HLF (Hørselshemmedes Landsforbund)  tlf: 22 63 99 00 kl. 10-15 eller  e-post: hlf@hlf.no  for å avtale retningslinjer og forsendelsesmåte, før eventuell vareretur.

Av hygieniske årsaker kan vi desverre ikke akseptere retur av brukte ørepropper eller ørepropper der pakningen er åpnet. Unntaket er propper med produksjonsfeil. Da må vi ha varen i retur til inspeksjon før eventuell reklamasjon kan aksepteres.

Varer som returneres uten avtale, aksepteres normalt ikke. Returnerte varer skal være i originalemballasje. Reklamasjon må skje innen rimelig tid og uten ugrunnet opphold. All retur som ikke skyldes selgers feil, skjer for kjøpers regning og risiko.

Viktig melding!
Øreganger varierer fra person til person og ingen øreganger er like.  Et lite mindretall har dessuten øreganger som er for små eller har en form som gjør at propper i øret ikke vil fungere godt.  Den eneste måten å vite hva som vil fungere for deg er å eksperimentere eller få en øre-nese-hals lege til å se på ørene dine.  Ørepropper er hygieneartikler, så vi kan dessverre ikke refundere brukte propper eller propper der pakningen er åpnet.

Varer som returneres uten avtale, aksepteres normalt ikke. Returnerte varer skal være i originalemballasje. Reklamasjon må skje innen rimelig tid og uten ugrunnet opphold. All retur som ikke skyldes selgers feil, skjer for kjøpers regning og risiko.

Angrefrist:
I tillegg til vanlige reklamasjonsrett har du som kunde åpent kjøp med full returrett innen 14 dager. Vi gjør oppmerksom på at returporto/fraktkostnader ikke refunderes dersom du benytter deg av retten til å returnere varene innen denne fristen.

Garanti/reklamasjon:
Er et produkt blitt skadet under transport, har du fått feil produkt (størrelse eller farge) eller det er andre mangler ved produktet – har du de samme rettigheter som i andre butikker. For varer som returneres må du selv betale portoen, men du vil selvsagt få dette refundert når returen er ferdigbehandlet og akseptert.

NB! Varer som blir returnert i oppkrav vil ikke bli hentet.

Reparasjon:
Dersom det oppstår en feil ved produktet vil HLF informere om hvor denne kan utbedres. Dette gjelder ved garanti/reklamasjon og vanlige reparasjoner.